El cicle mitjà engeguem amb el Projecte Tàndem

Aquest trimestre els nens i nenes de cicle mitjà (3r i 4t) hem engegat algunes activitats relacionades amb el projecte Tàndem.

El dia 24 de novembre vam anar al Teatre Nacional de Catalunya a veure l’obra de teatre “ Els perseguidors de paraules”. Abans però, a l’aula vam investigar als personatges que sortien, realment ben estranys!

En grups vam investigar al Sr.dels Interrogants, a la Sra. dels Punts Suspensius, al Verb, al Superlatiu, als Barbarismes  i als petits Apòstrofs. Les tauletes i els diccionaris ens van ser molt útils.

L’obra va ser fantàstica i com la majoria de les histories acaba..... no us explicarem el final!! El que sí us direm és que vam poder recuperar les nostres PARAULES PREFERIDES.

Des de que estem implicats en el projecte Tàndem,  l’escola Ramon Llull i el TNC som amics, i com que els amics es fan regals... el TNC ens en va fer un. Una vegada acabada  l’obra, vam poder parlar amb els actors, els vam poder fer moltes preguntes sobre el guió i l’escenografia. Va ser molt interessant. Els nens i nens semblàvem periodistes!

Una vegada a l’escola, vam utilitzar les nostres paraules preferides per fer una activitat d’improvització teatral. Amb l’ajuda de la Sònia, la nostra actriu infiltrada d’Espai Teatre, ens van donar tres paraules  i vam  haver d’elaborar una petita història i, ràpidament representar-la com si fóssim estàtues, en tres imatges. La resta de companys havien d’endevinar de què anava la història, no va ser fàcil i vam riure molt.

Això de les arts escèniques és divertit!