1r: fent iogurt a l'aula

Aquest trimestre, al mes de novembre, hem fet iogurt a la classe.

Per fer iogurt només hem d'agafar una mica de iogurt que ja tinguem i donar-li llet calenteta "per menjar". A una temperatura d'uns 45ºC, amb l'ajuda de la màquina, els bacteris que hi ha al iogurt fan una fermentació que transforma els sucres de la llet en àcid làctic. Així la llet es va espessint i en unes hores s'haurà convertit en iogurt. S'usa des de l'antiguitat. Es creu que es devia formar espontàniament per l'acció de l'escalfor del sol sobre els recipients en què es guardava la llet, que estaven fets amb pells o estómacs d'animals on hi ha els bacteris que formen el iogurt.

Ens vam quedar boníssims!!!