EL BANC DELS ALIMENTS

El Banc dels Aliments vol fer arribar la seva inquietud a les escoles i instituts de Barcelona amb la intenció de crear consciència de la pobresa que hi ha a prop nostre, a més de donar a conèixer la tasca que el Banc dels Aliments realitza en la lluita contra la fam i el malbaratament. Aquest programa, cabdal en la sensibilització i l’educació dels més joves, col•labora amb més de 102 escoles i recapta unes 47 tones d’aliments cada any. Nosaltres aquest curs ens volem afegir en aquest projecte.

Objectius:

Sensibilitzar els alumnes, el personal docent i les famílies de les desigualtats socials i de la fam que es pateix al nostre entorn. Promoure la interiorització de valors entre el jovent i aconseguir la seva implicació activa en les situacions de pobresa i de fam que es pateixen a la nostra ciutat.

Valorar positivament la lluita per la defensa dels drets fonamentals de la persona: en concret un dels drets humans més vitals, el dret a l’alimentació.

Crear consciència del malbaratament dels recursos alimentaris en la nostra societat: la funció del Banc dels Aliments és vigilar les diverses baules de la cadena agroalimentària per captar els possibles desfasaments entre oferta i demanda i evitar-ne la destrucció. Conèixer el benefici que això comporta a la sostenibilitat, aprofitant excedents alimentaris que sinó haurien de ser destruïts, representa una important contribució a la preservació del medi ambient.

Donar a conèixer el Banc: un altre objectiu de la campanya és donar a conèixer la finalitat social del Banc dels Aliments a través dels centres escolars, dels equips docents, dels joves, de les seves famílies, i dels mitjans de comunicació del mateix sector.

Recollir aliments de primera necessitat: el Banc dels Aliments recapta grans quantitats d’aliments, però moltes vegades no disposem d’uns tipus d’aliments, com ara llegums, oli, arròs, llet en pols, sucre, etc., que són de primera necessitat. Per això també és important la recollida d’aquests aliments bàsics. Les principals campanyes que promovem són:

• Campanya Dia Mundial de l’Alimentació (16 d’octubre)
  • Campanya de Nadal (desembre)
  •  Resta de l’any (primavera)