ÚLTIM MÉS!

Hola famílies!

Durant al més de juny les activitats extraescolars seguiran amb normalitat igual que hem fet durant tot el curs.

Us recordem que lúltima setmana escolar, la del 18 al 22 de juny hi haurà portes obertes a les activitats on podreu gaudir amb els vostres infants d'allò que fan cada tarda amb nosaltres. Durant la última setmana també us repartirem l'informe de cada un dels infants, és per això que no podeu marxar sense ell, demaneu-lis als monitors de l'activitat.

 

Qualsevol dubte ja sabeu, l'Ari estarà totes les tardes a l'AFA de 16:30h a 17:45h.

 

Fins aviat!!!!

PORTES OBERTES!

Hola Famílies!

Us informem que la propera setmana, del 19 al 23 de març hi haurà portes obertes a les activitats extraescolars 15 minuts abans de finalitzar l'activitat, és a dir, podeu assistir-hi a les 17:30h.

Durant aquesta setmana els monitors i monitores de les activitats us aniran informant.

Si voleu saber-ne més o necessiteu més informació podeu trucar a l'Ari, la coordinadora al: 627 48 32 46 en horari d'extraescolars, de 16:30h a 17:45h de dilluns a divendres.

Us hi esperem!

EXTRAESCOLARS

ESCAC I MAT

 

P5 i Primària



Escac i Mat és una extraescolar on aprendrem i jugarem als escacs. Els escacs són un dels jocs més populars del món que implica estratègia i tàctica, són un esport, perquè es competeix; són una ciència, perquè hi ha una veritat matemàtica, i són un art, perquè hi juga la creativitat. Els escacs estimulen la capacitat de concentració, però no vol dir que els nens deixin de ser moguts, sinó que durant aquella estona la seva activitat la desenvolupen sobre el tauler, no amb un moviment físic.

Com ho farem
Durant les diferents sessions de l’extraescolar aprendrem com jugar als escacs, ensenyarem diferents estratègies i farem diferents competicions. A més, ens crearem el nostre propi tauler amb les seves fitxes.


Què treballarem
▪ Aprendre a jugar als escacs.
▪ Despertar l’interès cap aquest joc.
▪ Descobrir i utilitzar diferents estratègies de resolució.
▪ Crear un clima agradable per l’aprenentatge.

PETITS ACTORS

 

Educació infantil i cicle inicial



Teatre –jouer com diuen els francesos– vol dir ‘joc’. Fer teatre és jugar, inventar personatges, idear situacions, històries, i viure experiències inimaginables. Totes aquestes qualitats són innates als més petits i, amb el teatre, el que intentem és potenciar aquesta característica infantil. Es tracta, doncs, de conservar aquest joc, aquesta manera de treballar.


Com ho farem
Treballarem molt a través del joc, potenciant el joc simbòlic, treballant l’expressivitat, teatralitzant diferents situacions i finalitzarem el curs amb la
representació d’una obra que haurem assajat durant tot el curs. Els dos primers trimestres farem la representació de part de l’obra o d’alguna situació assajada.

Què treballarem
▪ Afavorir els diferents medis d’expressió (verbal, musical, coneixement
corporal, producció plàstica...)
▪ Participar i col·laborar en el projecte de teatre.
▪ Potenciar la creativitat.


L’ARTISTA COLORAINA

 

Educació infantil



Quan un infant dibuixa, ens explica com és, i com experimenta amb el món. Pels nens i nenes l’art és un mitjà d’expressió, els connecta directament amb els seus sentiments, pensaments i il·lusions. L’art és un llenguatge del pensament.
A mesura que l’infant creix, la seva expressió canvia. L’important en la creació és el procés i no el resultat.

Com ho farem
Treballarem tota aquesta expressió a través d’un fil conductor, d’en Coloraina.
Un personatge que ens explicarà les seves aventures i coneixerem els seus amics d’una manera ben divertida. A cada sessió aprendrem i experimentarem amb una tècnica artística diferent.

Què treballarem
▪ Experimentar amb diferents tècniques artístiques.
▪ Estimular les capacitats artístiques i expressives.
▪ Aprendre a expressar-se per mitjà del llenguatge plàstic.


RÍTMICS

 

Educació infantil



La música s’incorpora a la vida, tots tenim el nostre ritme vital i la natura també.
La cançó, l’audició i les danses són recursos musicals. Quan els infants ballen i es mouen lliurement per l’espai seguint el ritme de la música, treballen la coordinació dels moviments del cos, els adeqüen a un temps, el que marca el
ritme i a un espai.
Amb aquesta edat hi ha un altre aspecte important com és la descoberta del cos i de les seves possibilitats de sincronització amb un ritme.



Com ho farem
Amb educació infantil treballarem la música i la dansa d’una manera conjunta, tot escoltant els propis ritmes del seu cos. Ho farem de manera lúdica a través de diferents jocs.
A final de trimestre es farà una exhibició del treball fet.

Què treballarem
▪ Fomentar la dansa i els moviments espontanis.
▪ Estimular la capacitat d’expressió a través del cos.
▪ Provocar l’escolta activa.

PLAY AND SING

 

Educació infantil



Els primers anys de vida, el cervell de l’infant és com una esponja. Per això els experts en el llenguatge recomanen que els nens i nenes comencin quan abans millor a aprendre altres idiomes.
Parlar altres idiomes no només millora la atenció, sinó que serveix d’entrenament mental i ajuda a exercitar la memòria.

Com ho farem
Volem que durant l’extraescolar de Play and Sing, els nens i nenes se sentin còmodes, que aprenguin l’anglès sense adonar-se tot realitzant activitats que són motivadores per als infants d’aquesta edat. Crearem unes rutines i realitzarem tot d’activitats lúdiques en un ambient en anglès amb jocs, cançons i danses.

Què treballarem
▪ Familiaritzar-se amb els sons i la pronunciació de la llengua anglesa.
▪ Aprendre la llengua anglesa tot jugant.

LET’S GO!

 

Cicle inicial



Per aprendre una nova llengua, hem de practicar-la, reconèixer-la i recordar-la.
És per això que els infants han de gaudir tot jugant, cantant i explicant contes a la vegada que es familiaritzen amb el nou vocabulari que anirem presentant en cada sessió.

Com ho farem
A l’extraescolar de Let’s Go! Explicarem contes, cantarem cançons i sobretot jugarem. També treballarem el vocabulari de la vida quotidiana així com les festes de la cultura anglosaxona.
Ens ho passarem pipa alhora que aprendrem anglès.

Què treballarem
▪ Reconèixer el vocabulari de la llengua anglesa.
▪ Utilitzar formes gramaticals simples.
▪ Comunicar-se amb una nova llengua.
▪ Gaudir aprenent anglès.
▪ Explicar contes en anglès.
▪ Treballar hàbits de la vida

SCRATCH

 

Primària (a partir de 2n)



Scratch és un llenguatge de programació visual i molt divertit, creat per la gent del MIT (Massachusetts Institute of Technology) i enfocat als més petits. Amb ell es poden fer jocs, animacions, música, art, el límit està en la nostra imaginació.

Com ho farem
Amb l’Scratch explorarem i experimentarem amb diferents elements que ofereix el programa: fons, efectes de so, diàlegs, animacions entre d’altres.
Una vegada acabat cada projecte el podem penjar al lloc web del MIT per tal que tothom pugui conèixer i gaudir de la creació.

Què treballarem
▪ Crear animacions i activitats interactives.
▪ Jugar per aprendre.
▪ Compartir amb altres la feina feta.
▪ Potenciar la comprensió de conceptes matemàtics.
▪ Afavorir l’intercanvi estimulant l’aprenentage col·laboratiu.