El Consell:Decàleg per triar escola sense angoixes i amb confiança

Decàleg per triar escola sense angoixes i amb confiança (article Diari Ara Criatures 17/02/2018)

SEGONS EL DIRECTOR DE LA FUNDACIÓ JAUME BOFILL, ISMAEL PALACÍN

No us deixeu guiar pels rumors que circulin. Si voleu saber opinions, pregunteu als pares que hi tenen fills escolaritzats i als mestres.

Deixeu enrere els prejudicis i els tòpics, perquè no són més que això.

Assistiu a les jornades de portes obertes. És el moment de formular dubtes que pugueu tenir i de fer-se una impressió general de com és l’escola. Fixeu-vos en què es diu però també en què es veu. Les parets de les escoles parlen i, per tant, fixeu-vos en què hi ha destacat.

A la jornada de portes obertes pregunteu per l’equip docent, si és estable o no, quines són les seves prioritats formatives i pregunteu pel projecte d’escola. És a dir, les instal·lacions escolars no són el més important.

Opteu per una escola o per una altra a partir dels valors educatius que prioritzeu i també per la manera de ser de la criatura.

Tingueu en compte que no hi ha escoles bones ni dolentes, sinó que n’hi ha que destaquen més per un tema o per un altre. Per tant, a l’hora de buscar un aspecte en concret, és millor que us guieu per les afinitats entre els valors de l’escola i els familiars.

Valoreu l’escola per totes les etapes escolars, i no només per la infantil. Malgrat que sembli una obvietat, estudieu com és l’escola en global.

Mireu-vos la pàgina web. En podreu obtenir informació com ara les excursions que s’organitzen, si l’AMPA és activa, quin paper hi tenen les llengües, etc.

Feu-vos una llista de les prioritats educatives i de les que necessita el vostre fill: projecte de centre, valors de l’escola, necessitats especials, atenció personalitzada, proximitat a la llar, escola gran o petita.

No idealitzeu l’escola ideal, no existeix. Busqueu, al vostre entorn, l’escola amb la qual construireu dia rere dia la vostra història d’amor i de confiança.

Preinscripció 2018-2019

A l’Escola Ramon Llull, organitzem les jornades de portes: Equip directiu, mestres, alumnes, mares i pares dels alumnes  aportaran experiències i miraran de respondre a les vostres dubtes,  així com la visita a les classes, patis i altres instal·lacions del centre.

Us hi esperem!

Cal que confirmeu  la vostra participació trucant al teléfon: 93 231 34 57

Avui divendres hem finalitzat les tres jornades de portes obertes de l’Escola Ramon Llull. Volem agrair la vostra presència per acostar-vos al nostre centre i conèixer més de prop perquè i com treballem. Només per això les jornades han estat tot un èxit i esperem que hàgiu gaudit molt de l'experiència.

Fins la propera, que esperem que sigui ben aviat Una abraçada,

Hoy viernes hemos finalizado las tres jornadas de puertas abiertas de la Escuela Ramon Llull. Queremos agradecer vuestra presencia para acercarse a nuestro centro y conocer más de cerca para que y cómo trabajamos. Sólo por eso las jornadas han sido todo un éxito y esperamos que hayáis disfrutado mucho de la experiencia.

Hasta la próxima, que esperamos que sea muy pronto Un abrazo,

·         Guia de preinscripció                                ·         Vídeo tutorial del procés

En català (pdf) i castellà (pdf).                                      En català (pdf) i castellà (pdf)

Criteris de prioritat per a l'ordenació de les sol·licituds

Per al 2n cicle d'educació infantil, l'educació primària, l'ESO i batxillerat, s'apliquen els següents:

1. CRITERIS GENERALS

• Si hi ha germans matriculats al centre o el pare, mare, tutor legal hi treballa: 40 punts.
    • Per proximitat del domicili o del lloc de treball al centre sol·licitat en primer lloc (només una opció):
      • Domicili a l'àrea de proximitat del centre: 30 punts.
      • Lloc de treball a l'àrea de proximitat del centre: 20 punts.
      • Domicili al mateix municipi del centre: 10 punts.
      • A la ciutat de Barcelona, domicili al mateix districte del centre: 15 punts.
    • Si el pare, mare o tutor legal reben l'ajut de la renda mínima d'inserció: 10 punts.
    • Per discapacitat igual o superior al 33% de l'alumne o d'un familiar de primer grau: 10 punts.
    • En el batxillerat també es té en compte la nota mitjana.
  2. CRITERIS COMPLEMENTARIS

• Pel fet de formar part d'una família nombrosa o monoparental: 15 punts.
    • Si l'alumne té una malaltia crònica que afecti el sistema digestiu, endocrí o metabòlic (s'hi inclouen les persones celíaques): 10 punts.
    • Si el pare, mare, tutor legal o germà de l'alumne ha estat escolaritzat en ensenyaments declarats actualment gratuïts i universals (segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, PQPI i formació professional de grau mitjà) al centre sol·licitat en primer lloc: 5 punts.
  3. CRITERIS ESPECÍFICS DE PRIORITAT

Tenen preferència els alumnes que procedeixen de centres i ensenyaments adscrits.

En l'ESO i el batxillerat, en els centres que es faran públics en aquesta pàgina, tenen preferència els alumnes que cursin simultàniament ensenyaments de règim general i ensenyaments professionals de música o dansa, o segueixin programes esportius d'alt rendiment.

.